fredag, september 07, 2012

Skolan igång

Nu är skolan igång igen, och om man kollar på inledningen så kommer det bli en kaotisk höst. 
Efter 5-10 minuter in på första seminariet kommer kursansvariga in och säger "J och E, ni ska vara i min grupp.." jaha säger vi lite förvånade. Så det var bara att packa ihop våra saker och följa med. Får sedan höra "ja, så får vi se vem ni får som handledare i delkurs två, men ni får vara här så länge.." Jaha? Kul att han har koll, men så är han ju en av de virrigaste lärarna jag har stött på under min tid på universitetet. Så vi får väl se hur det blir under hösten, vill ju veta lite nu vem min handledare ska bli under uppsatsen. 
Allt kommer dock att lösa sig, det är jag övertygad om. Bara hoppas på att vi får den handledare vi ville ha från början, men det är nog inte så säkert. 

I övrigt har jag gått och blivit förkyld igen, var ju ett tag sen sist så det var på tiden. Nej, men sambot smittade mig när han var förkyld så det är bara att ta det. Hellre nu än under uppsatsen dock så det är bara att rida ut det. 

Fick till och med säga nej till jobb igår. Första gången jag fått avboka ett standardpass, skittråkigt men ville ju inte smitta lilla C! 

Försökte mig på lite pluggande förut, men har svårt att läsa då jag får mer ont i huvudet trots alvedon. Dumma förkylning!

Nu ska jag bädda ner mig i soffan framför något tvprogram igen!

Inga kommentarer: