söndag, april 30, 2006

Helgäventyr och tunnelbanor

Min vagel satt kvar hela helgen och det är först nu den börjar försvinna. Säkert den som gjorde att jag inte fick ligga.. ;) Nej, det berodde nog på andra saker än så, typ att det inte fanns så många hetingar där.

Började helgen i Stockholm med att sitta i min bil i tre timmar utanför lägenheten på Gärdet då Fred inte slutade förrän, ja tre timmar senare. Så fort han kom hem gick vi och löpte mat, sen åt vi pizza och sushi. Vi spenderade kvällen med att dricka vin och prata vett i Fred (eller vett och vett). Framåt halv elva tiden dök Freds kompisar Tony och Moa upp, Moa gick hem lite halvtidigt. Tony sov kvar och jag, Helena och han somnade inte förrän framåt 4-5 tiden på morgonen och vaknade runt 8. Lite sömn, men trevligt ändå med historier!
Frukosten på lördagsmorgonen bestod av pannkakor som Tony stekte, smörgåsar som Helena och jag fixade, hallonte och allmänt häng.

Firade tuffa Akå på Södra Teatern på lördagkvällen, hur trevligt som helst (om är väldigt berusat). Träffade på en gammal arbetskamrat, var väl okej. Var hemma vid halv elva, elva någonstans då Fred och Helena ville vara själva ett tag för att.. hrm.. ja, jag vet inte.

Tunnelbanan hem var ett äventyr för sig, jag lyckades planka på vägen tillbaka och slapp således betala massa pengar för att åka hem. Men jag lyckades istället att gå upp på fel sida av tunnelbanan, så jag irrade runt på en helt annan gata ett tag innan jag svalde stoltheten och gick ner och frågade en spärrvakt om vart jag skulle. Körde nån historia om att det var första gången jag åkte tunnelbana i Stockholm själv, och det var ju iofs sant så.
Men så hon sa att jag skulle gå till andra änden av stationen, jag frågade då naivt om jag var tvungen att betala någonting. Hon sa att om jag hade biljett så slapp jag det, jag hävdade lite blygt att jag tappat den i tunnelbanan och inte brytt mig om den för jag trodde inte jag behövde den mer. Hon räddade min kväll igår då hon snällt sa att jag fick gå igenom ändå, jag är så glad att det finns så snälla människor! =)

Vi kom iväg rätt tidigt hemåt idag jag och Helena, skönt. Men som vanligt lyckades vi köra fel på EXAKT SAMMA STÄLLE SOM SIST! Fatta vad arga vi blev när vi insett det. Vi irrade runt en halvtimme eller så innan Maria B ringde och fick oss på rätt köl! Catta ringde efter en stund hon också och lotsade oss ut ur Stockholm. Tack tack tack för att ni ringde när vi som mest behövde det! =)

Nästa gång vi ska till Stockholm tar vi tåget, och det blir inte ens diskussion om det eftersom vi uppenbarligen inte kan åka från Örebro utan barnvakter. And that´s final!


Inga kommentarer: