torsdag, juni 18, 2009

Mindsommar

Förstår inte varför gamla tanter ska vara så otrevliga, stod lite i vägen på Ica Stjärnan idag. Får då höra ett "flytta på dig!!", vänder mig om och ser en gammal tant!! Dagens gamlingar alltså.

Var mellan Mönsterås och Oskarshamn igår och kollade på när Dan och hans pappa satte upp ett biljardbord. Träffade på den antagligen tuffaste kvinna jag mött! Hon har alltid fått höra att bara för hon är tjej så betyder det inte att man inte kan göra krävande saker.
Hon hade byggt om ett stall själv, körde runt i en jeep och en liten snyggare bil. Plus att hon hade en häst av en ras som nästan är utrotningshotad, finns bara 275 stycken kvar i hela världen. Hästen var ungefär dubbelt så bred som ett svenskt halvblod. Skitcoolt.
Astuff brud som inte såg några hinder utan bara möjligheter!

Ikväll är det mys med Dan som gäller, imorrnbitti är det frukost hemma hos mamma och pappa. Efter frukosten så drar jag och Dan till Åmmeberg och hänger med hans kompisar Johan o Jenny, plus hennes kompisar David och Emma. Blir kvar där till på lördag. Uppdaterar väl då om hur midsommar var.


Trevlig Midsommar på er allihop!

3 kommentarer:

lena sa...

du får väll skylla dig själv om du står ivägen. En annan var på ica maxi och fick arga blickar för att jag ställde mig på sidan om potatisplockaren och sträckte mig ner och tog 5st potatisar. "här gäller visst inte kön för alla" fick jag höra. Nee, inte när jag ska ha fem potatisar och alla andra 5kg potatisar...

Fel måhända men ändå berättigat

Jenny sa...

Vad lagar man med bara 5 potatisar? Var det bakpotatisar så kan jag förstå.. :P

lena sa...

Det är bara jag som äter färskpotatis och då är fem st lagom till sillen. Sen har vi potatissallad till det grillade.

Förövrigt kostade mina potatisar samanlagt endast 48 öre... är nog det billigaste jag någonsin köpt. Hade kunnat få växel tbx på en 50öring om vi hade haft sånna pengar- Gillas.