fredag, april 01, 2011

Begravning

Varit en tung förmiddag för mig idag.
Sa farväl till min älskade farmor som begravdes i Längbro kyrka i förmiddags. Jisses vad tungt det var, även om man förlikat sig lite med tanken på att farmor inte finns så är det på något sätt ändå definitivt när kistan står där med blommor och alla sista hälsningar. Tror jag grät mest i hela kyrkan, och blev ännu lite värre när man såg farfar gråta. Satt och i stort sett hyperventilerade när man fick gå fram och lägga blommor på kistan. Det var fina vita rosor som Hanna hade valt, och jag rörde kistan och tänkte ett tyst "farväl älskade farmor". Jisses vad tårarna flödade.

Är för övrigt sjuk, genomförkyld med feber och hosta, skitkul är det. Var ett tag sen jag var det, så var väl på tiden nu. =P Ligger efter en del i skolan som jag måste ta igen, och har en slutuppgift som jag ska skriva som ska in på tisdag. Har haft noll ork nu när jag varit sjuk, men får sätta fart i morgon och på söndag.

Nu ska jag fortsätta umgås med lilldamen Nea här.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Usch, alltid lika jobbigt med begravningar. Kram.

Ella sa...

Tack vännen! Kram