fredag, november 20, 2009

Appropå att vara nyfiken.

Jag har alltid fått höra att jag är så otroligt nyfiken, och det kan jag hålla med om att jag är. Men min nyfikenhet bottnar ofta i att jag bryr mig, men det visar sig på lite annorlunda sätt.

Jag vet ibland inte hur jag taktfullt ska fråga hur det är när vi inte har hörts på ett tag, så då kan det komma ut som ren nyfikenhet och en mer eller mindre rak fråga.

Jag är dålig på att höra av mig, där kan också grunden till att jag kallas nyfiken komma i från. Ser jag att något händer så hör jag av mig, annars finns det så mycket annat i min skalle som tar upp tid. Det betyder inte att personen är mindre viktig för mig på något sätt, den finns alltid i mina tankar, om än lite längre bak.


Det jag vill få sagt är att jag bryr mig, även om jag kanske inte hör av mig varje dag eller varje vecka.


Inga kommentarer: