söndag, augusti 29, 2010

Hänt i sommar

Jag är världssämst på att uppdatera den här bloggen, jag vet. Men jag har inte haft nån ork till det i sommar. Jag har jobbat hur mycket som helst, och varit snäll och ställt upp en massa och jobbat några 9 timmars dagar och nån 11 timmars dag. Så av förklarliga skäl så har jag varit tvärslut när jag kommit hem och bara orkat facebook och andra sådana hjärndöda aktiviteter.
Men i morgon börjar skolan igen så då ska jag väl kunna bli lite bättre på detta med att uppdatera, hoppas jag åtminstone! Tiden kommer finnas på ett annat sätt för det nu.

Har som sagt jobbat arslet av mig i sommar. Jag har även pluggat till tentor i sommar, tre stycken närmare bestämt, varav en hemtenta och en salstenta på samma vecka! Det var lite kämpigt, men fick i alla fall G på den salstentan! Så nu är det bara grammatiken och barn och ungdomars språkutveckling kvar, båda är ju såklart för puckot. Men slipper puckot nu i höst, inte ens han som rättar mina tentor som tur är. Får en annan handledare och allt, skönt säger jag. Det där godkända på skönlitteraturen (salstentan jag fick G på) gjorde att jag fick gå kvar med mina kära klasskamrater i höst. Hade varit ganska jobbigt annars tror jag.

Var ute med en klassis här i fredags, och jäklar vad kul jag hade! Är ju ute så sällan nu för tiden, så när jag är ute så blir det skitkul tydligen! Var på Ritz och såg på Orup, han var sådär gubbsnygg som bara han kan vara! Bra var han också! Träffade på en skitkul tjej också, hade samma humor , samma flum och allt! Och så visar det sig att hennes son leker (och bor nästan granne) med Dans systerson! Vilket sammanträffande! Så vi ska kanske styra upp en lekdejt med Nea och hennes son. Får se hur det går med det.

Annars har det faktiskt inte hänt så mycket i sommar, inte badat så mycket som jag velat och inte ätit någon mjukglass.

Nu ska jag nog ta och förbereda mig inför skolan i morgon, det vill säga gå och sova!

Inga kommentarer: