tisdag, februari 15, 2011

Lägenhet och skola

Har haft fullt upp idag.

Detta har jag hunnit med: skriva klart en uppgift till skolan, diska en del av monsterdisken, handla, kolla på lägenhet, åka ut på landet för att låna bil. Plus sova en massa.
Skönt när jag inte har så mycket tid över till att tänka, blir mest bara ledsen då. Så idag har varit en skön dag med fullt upp, även om jag träffat Dan och Nea en stund också.

Jag hoppas lite på lägenheten jag var och kollade på. Ligger visserligen på Dans gård, men det gör inte så mycket. Det är inte samma hus och jag har fönster åt andra hållet. Asmysig var den! Liten sovalkov, stort kök, liten uteplats och badkar! Man får omtapetserat om man vill det, blir dock efter att man flyttat in, annars får man hyresreduktion om man inte vill det. De som bor där nu har tapetserat om själva, ljusa tapeter har de valt. Jag vill nog ha omtapetserat om jag nu får den.

Håll en tumme för mig!

I morgon ska jag jobba en stund på krämaren sen ska jag försöka hitta böcker till det jag ska skriva om. Tror jag har hittat vad jag ska skriva, det är dock ett ämne vi tjatat om hur mycket som helst på seminarierna men det intresserar mig! Vi får väl se vad jag hittar på biblioteket i morgon helt enkelt.

4 kommentarer:

lema sa...

vad kul! vad är det för ämne då?

lena sa...

vad kul! vad är det för ämne då?

Ella sa...

Om att diagnostisera adhd/damp. Har pratat jättemycket om det, men tycker fortfarande det är intressant.

Hornsgatan, Norrmalmstorg sa...

Det är något som behövs faktiskt så kul att du skriver om det! Skamligt när barn placeras in i klasser och anses vara stökiga då de har problem som inte direkt syns. Gogogo!

och lycka till med lägenheten också, det kommer säkert att gå bra :)