torsdag, november 29, 2012

Uppsats och syskonbarn

Skriver en jäkla massa på uppsatsen, idag ska den bli färdig är det sagt! Så det är bra många timmar vi kommer sitta idag, precis som igår. Men flyter de på som igår så är det inga som helst problem!

Var och hälsade på mina små syskonbarn igår, första gången på en och en halv månad eller nåt. Matilda var så otroligt glad att se mig, hon studsade och kastade sig i min famn när jag kom. Vincent var inte långt efter utan kom direkt fram till mig glad och grejer, jisses vad han börjar prata nu! En hel del ord som kommer därifrån!
Matilda blev dock väldigt svartsjuk varje gång jag pratade eller satt med Vincent i knät, jag är ju hennes liksom. Men hon fick lite egentid när V hade gått och lagt sig, då satt vi och gjorde hennes favoritsyssla med mig, leka med deg! Sen fick jag söva henne, vi läste två böcker innan hon tyckte att det var dags att sova. Låg och vände och vred på sig en stund, men hon somnade när jag låg och killade henne på ryggen.
Fick en fin skjorta, ett par fina örhängen och ett par sommar-mysbyxor. Matilda hade valt skjortan, och den passade väldigt bra.

Nu börjar det bli dags att dra sig uppåt biblioteket för att möta Jenny och skriva järnet!

Inga kommentarer: