söndag, januari 03, 2010

Summering av de senaste 10 åren

Jag vet inte riktigt hur jag ska summera året som varit, det bästa är väl att läsa alla inlägg från 2009. Men hänt mycket saker som inte står med där också, men som jag låtit bli att skriva av en anledning. Så dom sakerna låter jag vara osagda, ni som känner mig vet vad jag menar.

Senaste decenniet vet jag inte vad som hänt, har hänt såpass mycket så jag har svårt att komma ihåg allt. Ska ge det ett litet försök.

Tog studenten 2000 ut i arbetslösheten. Tog dock inte lång tid innan jag fick jobb på transcom, ett jobb som kom att förstöra mig ganska bra, sjukskriven i långa perioder på grund av depressioner och jag utvecklade telefonfobi tack vare stress och osäkerhet, en fobi som sitter i lite än idag. Antidepressiva äter jag fortfarande sen jag började med det i slutet på 2001. Har haft uppehåll på nåt år här och några månader där, men har inte klarat mig utan dem.

Jag var tillsammans med Tobbe 2001, vi flyttade ihop och förlovade oss, inte ett så lyckat drag. Gjorde slut efter 9 månader.
Dejtade andra lite till och från, men mestadels har jag varit singel till jag träffade Dan 2008 direkt efter Jonatan.

Har varit arbetslös en stor del av tiden känns det som, haft diverse ströjobb och extrajobb. Ordentligt jobb fick jag inte förrän jag började på Extrackta i mars/april 2009 nån gång, men då hade jag redan klurat ut vad jag ville jobba med och började fundera på att plugga. Sökte till universitetet till höstterminen 09 och efter många om och men så kom jag in!

Har haft en omsättning på katter också. Började med Tofsan och Misslan, när Misslan dog i mina armar fick Tofsan mig för sig själv ett tag innan jag skaffade Bitch.
De två hade det bra tillsammans. Sen fick min Tofsan en örontumör som upptäcktes för sent, och fick avliva henne dagen innan nyårsafton 07/08. Ett par månader senare övertog jag Morris och Sassa (som hade andra namn innan), som Bitch inte kom så bra överens med. Idag tolererar dom varandra, men skulle ju helst vilja att Bitch fick vara själv.

Jag bevittnade två vigslar under dessa tio år, en 2008 och en 2009. Min syster gifte sig på midsommarafton 2008 och Lena i mars 2009. I mars, dagen efter Lena och Jacob gifte sig fick jag även en underbar liten systerdotter vid namn Matilda.

Har även fått lite nya vänner under dessa 10 år, vänner som jag skattar väldigt högt. Ni är mitt stora stöd här i livet!

Ja, det var väl ungefär det som hände mig under dessa 10 år. De viktigaste sakerna jag kan komma på i alla fall. Har jag missat nåt så säg gärna till.
Foton vet jag inte om jag orkar lägga upp, har inte foton från alla 10 år på denna dator och orkar nog inte leta reda på skivan jag bränt dem på heller.

Så håll till godo med det ni fått.

Inga kommentarer: