torsdag, juni 03, 2010

Inte min dag

Idag kommer bli en bra dag. Not.

Börjar dagen med att klockan 7 ringa till vc för urinvägsinfektionen som inte försvinner trots mediciner. Får tid hos läkare 10.30. Bestämmer mig för att jag hinner åka och efterbesikta bilen innan jag ska dit, eftersom klockan bara var typ halv nio, kommer dit och behöver inte vänta länge.
Bilen går igenom! MEN! Jag ser att det droppar, och besiktningsmannen säger också att det droppar kylarvätska, ganska mycket sådan och att jag borde kolla upp det.
Kommer ut på motorvägen och ser att temperaturmätaren är i toppen, jag vägrar stanna på en motorväg då jag inte har långt kvar till avfarten hem till mig. Hinner lagom fram till parkeringen på min gård, då börjar det ryka. Parkerar och öppnar motorhuven, då ser jag att det är en slang som lossnat, så inte undra på att motorn är på väg att börja koka. Härligt värre när jag ska till vårdcentralen snart, plus att jag ska jobba i em och jag har ingen cykel. Har försökt ringa pappa, men ingen som svarar, inte mamma heller.
Tack syster för att du kör mig till VC!

Hoppas bara hemtentaskrivandet går på räls idag, annars vet jag inte vad jag gör!

Inga kommentarer: