måndag, mars 14, 2011

Upp och ner

Haft en helt okej helg, sett till att vara upptagen så mycket det bara gått. Har funkat helt okej, ända fram till igår. Då satt jag själv hela dagen, och det var inge vidare. Så jag sov kanske 10 minuter i natt, fick ringa jobbet i morse och säga att jag inte kunde jobba. Fick då möta irritation och suckar och prat om att jag "ställde till allt" och att jag "skulle hört av mig igår". Jo, kanske det. Men inte så lätt för mig att veta att jag kommer sova dåligt på natten. Jag tror att han hade LITE förståelse i alla fall, men trist att behöva bli bemött på det viset.

Idag ska jag försöka plugga en massa och sova ikapp lite.

Matildas kalas för nån vecka sen var roligt och bra! Självklart möttes jag av en solstråle när jag kom innanför dörren, och hon SLET upp paketen hon fick med lite hjälp "Ella älpa". Sen tog hon av sig tröjan hon hade på sig och drog på sig klänningen som moster hade köpt i present. Hon är så söt. "Ella leka?" Säger hon så fort jag kommer dit. Och igår ringde skruttungen till mig också "inga ella" hade hon tydligen sagt och kommit med telefonen.
En annan rolig sak var att mamma och pappa hämtade henne från dagis i fredags, och de har min bil som de lånar när deras egen volvo är trasig. Matilda pekar på bilen och "Ella bil", så hon blir mer och mer medveten om sin omgivning och saker. Konstigt vore det väl i och för sig annars hon är ju trots allt två, men ändå! Mosters älskade skrutt!

Nej, om jag ska försöka ta tag i dagen här. Klockan är visserligen bara tio och jag kommer nog somna om jag börjar läsa kurslitteratur, men jag måste då jag missade seminarium i fredags då allt kom på en gång. Känns så surt att missa sådana saker, och jag har inte varit på en enda av föreläsningarna än. Ska se till att vara där hela dagen på torsdag i alla fall.

Tittade på melodifestivalen i helgen med Lena, jisses vad kul jag hade. Så roligt har jag inte haft det på ett bra tag, sen fick jag en snäll och förstående taxichaffis hem också. Han stannade taxametern så jag kunde ta ut pengar på vägen hem, då jag fortfarande inte har ett kort som det går att betala med överallt.

Nej, plugga var det ja.

Inga kommentarer: