söndag, juli 08, 2012

Hemma igen

Nu är jag äntligen hemma från semestern igen, en semester som inte kändes som en semester eftersom jag fick gå och vara på helspänn hela tiden då vissa inte kunde vara tysta mer än 2 minuter. Men skönt att komma hemifrån ett tag.
Nu är jobbfamiljen också på semester så det blir inget jobb för dem i veckan, tänkte nästan tacka nej till allt jobb denna vecka bara för att få vara lite ledig. Har ju råd att göra det för en gångs skull eftersom jag nu ändå får studiebidraget i augusti, och pengarna jag jobbar in nu kommer ju då så. Plus att jag redan kommer få en hel del extra då.
Var riktigt skönt att komma hem och lägga mig på soffan när Dan tog barnet och åkte iväg ett tag, stängde av datorn och låg bara och läste och mös och njöt av att vara själv.
I går åkte jag med ut till Broby en sväng och fick träffa mina älskade syskonbarn och ge dem presenter jag köpt både hemma och i Karlskrona. Populärast blev nog badbollarna jag köpte!

Inga kommentarer: