lördag, december 12, 2009

Lucia

Blivit en lugn helg, som varenda jobbhelg, med film och mys med älsklingen. Helt okej för min del, behöver ta de lugnt ibland.

Var med på praktikens luciafirande, supermysigt var det. Dock insisterade de på att jag skulle gå med i luciatåget, så det gjorde jag. Fick hålla två av de söta små barnen i handen och sjunga lite. Riktigt mysigt hade de gjort det, marshaller vad tända runt på hela gården, och när barnen sjöng "blinka lilla stjärna" så tände föräldrarna tomtebloss till barnens förtjusning. Som sagt, supermysigt.
På måndag blir det Lucia på Neas dagis, första gången jag får vara med där. Ska bli kul o se.

Veckan som kommer ska jag ägna åt att skriva jullovspapret, så jag blir lite ledig från skolan. Får se på måndag om jag måste göra om det helt och hållet, eller om jag kan spinna vidare på det jag skrivit, får väl se då helt enkelt. Annars ska jag slå in lite julklappar till allihopa, har blivit ett par stycken, kommer ta ett tag.

Nu ska jag ta och krypa till sängs eftersom jag ska upp och jobba tidigt i morgon, och sen hämta nea hos sin farmor på eftermiddagen.

God Natt.

Inga kommentarer: