måndag, juli 19, 2010

?

Trött på allt för tillfället, har nånting i kroppen som vill ut, men jag vet inte vad det är.
En vemodighet som pockar på inifrån, som säger att något behöver göras. Frågan är bara vad? Jag vet inte själv.
Någonting saknas, men vad?
Ingen säger det bättre än Kent;

Har du den där känslan?
(Vilken menar du?)
Jag menar den där känslan
(Av att någonting)
avgörande hände när jag var ouppmärksam
Att någonting försvann

Säg att du förstår mig
(Nej, vad menar du?)
Jag vill att du förstår mig
(Så vad menar du?)
Du gör det mycket svårare
än det egentligen är
Vad är min tystnad värd

(Där inget är sig likt)
Fast allt är likadant
(När inget är sig likt)
Vad är min tystnad värd
(När inget är sig likt)
Fast allt är likadant
(När inget är sig likt)
Vad är min tystnad värd

Utdrag från Kents låt Passagerare.

Inga kommentarer: