måndag, oktober 11, 2010

Helg och överfall

Har varit en bra och rolig helg.
Fick gå hem tidigare från VFUn i fredags för att jag inte mådde bra, och jag är hemma idag med. Så jag ska försöka skriva lite på uppgiften som ska vara inne på onsdag och som jag inte ens börjat på.

Lördags blev det spontan utgång på krogen, blev satan-i-gatan-full och dansade och hade svinkul med Linda. Hamnade på strömpis och var kvar där till de stängde, sen taxade vi hem, vem törs gå hem nu för tiden på nätterna?

Igår mådde jag som jag förstjänade, så jag låg och sov till och från fram till 15, sen började jag må lite bättre. Så det blev en lugn dag, med mycket sovande, lite pizza o lite läsk. Gick väl och la oss vid 22 eller nåt och slocknade inom en halvtimme.

Idag är jag trött och snorig, har väl fått de berömda "dagisbacillerna" nu efter två veckor.



Läste på na.se igår och chockades av att det nu skett nya överfall här i stan, två stycken, och så läser jag på na idag och då har det skett YTTERLIGARE ett. Vad i helvete är det som håller på att hända här i stan?! Ska det behövas ett medborgargarde för att polisen ska reagera och göra annat än att uttala sig i tidningen om att "det är hemskt och vi gör allt vi kan". De överfallen som skedde igår morse var ju för helvete bara några gator i från varandra!

Nej, dags att polisen tar de jävlarna som är igång och gör det här. Så att vi Örebrotjejer törs gå och kasta sopor eller gå och handla när det blivit mörkt ute, utan att titta oss över axeln för att se om det är någon som följer efter oss...!

Inga kommentarer: