tisdag, oktober 05, 2010

Högt och vilt

Igår var en konstig dag. På förskolan var det 8 barn på 6 personal, sen jobbade jag lite extra i kassa på kvällen och då var det konstant kö på 6-7 personer. Lite skillnad och lite halvstor omställning sådär.

Idag var det desto fler barn, men en mindre i personalen. Så ljudnivån var hög och lekarna var vilda, men jag kom i från en stund när jag, en pedagog till plus tre barn gick till ett bibliotek och lånade lite böcker. Där var det lugnt och skönt, barnen satt och gluttade i böcker och vi pedagoger valde ut några att låna hem. Jag valde att ta med några böcker med tanke på mitt tema jag tänkte skriva om, får se hur det faller ut.

I morgon ska jag, min handledare och två barn ta en utflykt upp på stan. Ska observera barnen och se om jag ser några tecken på mitt fokus. Ska bli riktigt kul!


Idag är jag riktigt trött, blir att sova tidigare än vanligt tror jag. Kallt är det också.

Ska ta och lägga upp lite bilder i ett nytt inlägg nu tror jag.

2 kommentarer:

lena sa...

vad är det du ska observera?

Ella sa...

Nyfiken! =P Jag ska studera barnens känslor, glad, ledsen, arg och så vidare.