söndag, september 18, 2011

Fy och usch

Jag börjar bli mer och mer säker på att jag inte kommer klara den uppkommande tentan. Kan ju inte plugga till den för att vi har så mycket annat vi måste göra i kursen så det finns ingen tid över till att plugga, helt sjukt mycket examineringar de kan lägga in på en kurs som bara är 7,5 poäng!
Jag ska givetvis göra mitt bästa och hoppas på det bästa, men jag räknar nästan med omtenta.
Sitter och ska svara på frågor på en stencil vi fått, de ska vara klart i morgon och frågorna är konstiga och invecklade i massa annat och man ska svara kort på dem. Ett exempel på fråga är; "På s.100 finns ett avsnitt om "variabler". Vad är en variabel? Vad är en oberoende variabel? Vad är skillnaden på kvantitativa och kvalitativa variabler? Hur förklarar man detta för elever."
Jag tror att kursansvariga missat lite att vi ska undervisa i tidiga år och de flesta i förskola till max tvåan/trean. Förklara ovanstående för en 8 åring liksom.

Nej, ska åka och hämta Linnéa i Kumla nu och se om jag får någon rätsida på det hela sen. Har ju massa frågor kvar på ett instuderingspapper också, om evolutionen där svaren är väldigt luddiga.

Det roliga med den här tentan är att vi vet inte riktigt vad de är som kommer på den, så vi har svårt att plugga till den. Därför kommer alla tentaresultat vara väldigt varierade tror jag.

Nej, hämta ungen var det.

Inga kommentarer: