söndag, oktober 23, 2011

Söndag

Har fått jobba min första dag på en förskola nu, skitkul var det! Fick positiv respons också, så det gjorde ju saken extra rolig.
Den här helgen har jag inte gjort många knop, bara tagit det lugnt och inte gjort mycket alls.
I veckan måste jag plugga och baka en massa, fyller ju år nästa helg och måste ju styra lite med det med. Så jävla trist att behöva plugga när jag mest bara vill ladda för att fylla år. =(
Baka tårta gör jag nog på söndagen när de ska ätas, eller dagen innan då de ju alltid blir lite godare av att få stå lite.
Har inte bestämt vad jag ska baka än, chokladrutor funderar jag på eftersom de är så enkelt och blir rätt många. Får göra två plåtar då i så fall, en till lördag och en till söndag. Ska se till att göra dem när ungen är i skolan också, så jag slipper att behöva baka och kladda med henne. Hon kan vara med när jag bakar en sockerkaka eller nåt istället.

Idag har känts som en helt bortkastad dag, Dan gick upp vid halv två nånstans och var skittjurig redan från början. Finns inget som kan ändra honom när han är sur.
Jag tog en timmes promenad, har hittat ett bra promenadstråk nu som tar en timme så det passar perfekt. Sen pluggade jag lite, med betoning på lite, sen läste jag en stund och nu tittar Dan på film utan att prata med mig typ.

Ska se om jag kan hitta något att äta på i köket eftersom han beställt mat till sig och inte till mig.

Inga kommentarer: