tisdag, oktober 25, 2011

Hatar dagarna innan

Jag hatar dagarna innan tenta, jag sover knappt och ingenting annat fungerar i min skalle. Allt kretsar bara kring tentan. Och det är själva faaan att den ska inträffa i samband med min födelsedag, när jag har tusen andra saker att fixa med nu när jag fyller jämnt o grejer.

På torsdag ska jag försöka hinna baka mellan allt pluggande, kanske chokladmuffins, fast det blir nog de goa rutorna jag brukar kunna göra. Får ta en baksession med Nea på fredag också och baka sockerkaka som inte är lika viktigt, får ta det efter tentan eller så och göra typ två stycken. Med hallon i kanske, hmm, det tål att funderas på!

Tentan ja, den är jag inte alls förberedd på även om jag pluggat i ungefär samma takt som till den andra. Eller det kanske jag inte har gjort nu när jag tänker efter. Men jag har ändå pluggat, och jag har förstått mer på dessa lektioner än jag gjorde på de andra så. Får se efter fredag helt enkelt, kommer släppa det direkt efter för jag kommer inte låta den förstöra min födelsedagshelg!
Jag hade ju tänk o ha fest då, men eftersom jag har de vänner jag har så är 90 % upptagna med annat TROTS att jag sagt i flera månader att jag ska ha fest just denna helg. Några kommer förhoppningsvis och vi kommer säkert ha skitkul, men blir så ledsen när alla alltid är upptagna med annat så fort det är något jag ska göra så.. Äh, orkar inte, blir bara ledsen.

På torsdag ska jag försöka färga håret hos systeryster.
Åh, apropå syster! Hon berättade en dag för ett tag sen att en av vikarierna på Matildas förskola frågade henne vem Ella var, hon sa då att jag var hennes syster och Matildas moster.
Då visade det sig att hon gått runt och sagt "Min Ella" hela dagen, och även "min monster". Lilla skruttan! Blev riktigt glad och varm i hjärtat av att höra det.
Likadant när jag pratade med syrran idag, hon hade sagt till Matilda att hon pratade med mig, då hade hon sagt
"min-lilla-kompis-moster-Ella" (är lite osäker på ordföljden). Blir lika glad varje gång!
Och snart är det dags för ett till syskonbarn, vi går bara och väntar och väntar nu. Enda dagen hon inte behöver ligga på bb är ju på söndag, men då kommer hon säkert göra det. ;)

I morgon är det jobb igen, det bara rasar in jobb just nu och det är riktigt bra! Jobbet i morgon är förskolan jag gjorde praktik på i vintras, så det ska bli kul att träffa en del av barnen igen! Vissa har ju gått över till "storbarnsgruppen" som är på en annan förskola, men vissa goingar är ju kvar så det ska bli skoj!

Nej, nu ska jag ta och försöka sova lite. Kanske kan somna idag när jag skrivit av mig en del. Men jag betvivlar det!

God Natt!
Nej, om jag ska ta och

Inga kommentarer: