torsdag, januari 12, 2012

Panik

Min gammelfarmor blir alltså 98 i mars, inte 93 som jag trodde, tänkte lite galet där.

Har gjort klart min matteuppgift som jag inte har en aning om hur jag ska kunna redovisa i morgon. Man ska redovisa själva fältstudien och jag står själv där, jag hatar att stå där själv. Får panik då! Har jag fler där så kan man förlita sig på varandra och då går det lättare för mig. Står jag där helt själv får jag nästan panik, jag klarar det, men jag kan inte berätta efteråt vad jag sagt för jag gör det som i en dimma där. Det blir som ett svart hål, jag får som ett tunnelseende.

Har en ensamdag här hemma, men jag kan inte slappna av för jag har så jävla mycket skit som måste göras! Fixa böcker till nästa kurs (det har jag inte pengar till än, och låna på bibblan är omöjligt eftersom de är fler som tänker den idén.). Skriva klart matteuppgift, det är jag ju klar med dock.
Nu ska jag dammsuga, sen måste jag fixa med den enorma tvätthögen vi har i badrummet. Aldrig en sekund att slappna av och titta på film och ägna mig åt mig själv. Jag som behövde ha det. Ska nog bara tvätta hälften av tvätten nu och ta resten i helgen, ja, så får det bli!

Inga kommentarer: