fredag, juli 28, 2006

Konstiga saker i Markbacken

Man kan se mycket konstiga saker i Markbacken.

Jag lämnade min lägenhet en stund för att gå och hyra film i Varberga, och för att slippa den klibbiga, fuktiga hettan i min lägenhet. Temperaturen och fuktigheten var det bara en marginell skillnad på. Dumt nog.

Jag vandrar i godan ro längs bilvägen genom Markbacken med musik spelande i öronen, rätt vad det är så ser jag något konstigt. Längs med bilvägen så ser jag plötsligt två rullatorer stå helt ensamma, den ena efter den andra, och efter ett par sekunder hör man det prassla i buskarna bredvid.
Kanske knullade dom, kanske kissade dom, jag vet då rakt inte, jag stannade aldrig och tittade efter.

Min granne verkar flytta ut i trapphuset, (f ö grannen som slipade kniv på ett trappsteg) i två dagar stod det en sängbotten en halvtrappa ner. När den försvann ut dök det upp en spegel, en tavla och en hylla. När de sakerna försvann dök det upp en liten tv, en bokhylla, en hylla till duschen, en barnstol, ett par kartonger och en trasig toastmaskin.


Vad tror ni, håller dom på att bosätta sig där ute istället för i sin lägenhet?


Inga kommentarer: