fredag, augusti 18, 2006

Avd: Helena är så ointelligent att de är skrämmande

Jag och Helena ska ha en helkväll. Vi köper godis, fixar vin och hyr "Brokeback Mountain".
Helena blir så till sig av sötabögcowboyarextas att hon säger "Head Ledger".
Helena tycker såklart att hon är jätterolig och bestämmer sig för att skriva det till Fredrik.
Hon passar på när jag springer upp till min lägenhet för att hämta några fler filmer. Jag lämnar min väska och mobiltelefon nere hos henne.

Några sekunder efter att hon skickat iväg messet till Fredrik piper min mobil. Såklart borde hon fatta att hon skickar det till mig, men icke. Hon får för sig att det är JAG som messat mig själv.
Anledningen, som hennes konstiga hjärna kommer fram till, är att eftersom jag har lämnat min mobil hos henne, kan jag inte messa till hennes mobil. Alltså messar jag MIN EGEN. Jag kommer ner igen, kollar min mobil och frågar henne varför hon skrivit till mig och berättat att hon och jag ska ha en helkväll.
Först fattar hon äntligen att det är hon och inte JAG SJÄLV som messat mig.

Hon får nu helt enkelt finna sig i att jag kommer skratta åt henne resten av kvällen.

Inga kommentarer: