tisdag, augusti 01, 2006

Lista

En lista


1.
Ta närmsta bok, och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
...och full av lugnande försäkringar. Skam tillsägandes var de också rätt... (ur "Stenhuggaren" av Camilla Läckberg)

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan - vad rör du vid?
Luft. Typ 2 meter kvar till bokhyllan.

3. Vad var det senaste du såg på TV?
Simpsons alldeles nyss

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är !
20:17

5. titta nu på klockan. Vad är klockan egentligen?
20:15, 2 minuter fel bara. =)

6. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Reklam från tvn.

7. När var du senast utomhus, och vad gjorde du?
För ca 2 timmar sen, var ner och hämtade min tvätt.

8. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
Lenas blogg där jag snodde denna lista.

9. Vad har du på dig?
Svarta trosor och en vit BH, är varmt här.

10. Drömde du någonting inatt?
Ja, massa skumma saker som vanligt.

11. När skrattade du senast?
Till Vänner på femman för nån halvtimme sen

12. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
massa tavlor, bokhyllor, osv

13. Har du sett något konstigt på sistone?
Jadu, beror på vad som menas med konstigt.

14. Vad tycker du om den här utmaningen?
Tycker om listor.

15. Vilken var den senaste film du såg?
Wedding Crashers, var väl inte så bra som jag trodde. Men okej 3/5

16. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Betala av mammas o pappas alla lån, betala lite på Helenas lån, bjussa mina vänner på nåt. Sen givetvis skänka till välgörenhet.

17. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Jag tycker inte om ägg, mår illa av lukten av stekta/kokta ägg.

18. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Skärpa straffen på våldtäkt och kvinnomisshandel

19. Tycker du om att dansa?
Ja, fast inte så mycket nykter.

20. George Bush?
Usch?

21. Föreställ dig att ditt första barn är en flicka… Vad får hon heta?
Jag har många namn. Iris, Siri, Liara, Minelle osv

22. Om ditt första barn var en pojke, vad skulle han heta?
Jag har alltid haft en förkärlek till namnet Daniel. Har dock inte funderat så mycket på killnamn.

23. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
Trivs bra där jag är.

24. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till Pärleporten?
Då jag inte tror på Gud så kommer jag aldrig få veta det.

Inga kommentarer: