fredag, augusti 28, 2009

Nervös

Nu börjar jag bli nervös! Jag ska verkligen börja studera till lärare! Tänk om jag inte klarar av att plugga? Tänk om jag inte förstår nånting av pedagogiken?
Men tänk om jag klarar av det här skitbra och får jobba med det jag vill göra?

Mycket tänk om just nu, men jag börjar helt klart bli nervös. Har börjat skumma lite texter inför första veckan nu, är tre texter att ta sig igenom till de första seminarierna.


Ska helt klart bli kul, men nervositeten finns helt klart i magen, ingen tvekan om saken. Kansker börjar jag få in det i skallen nu, jag ska plugga i 3,5 år framöver.

4 kommentarer:

Ulrika sa...

har liiiite böcker kvar sen jag pluggade. Bara höra av dig när du behöver. Men vad jag fattat för så är litteraturen ni använder o den jag använde ganska olika, men... fråga på om vilka böcker jag

Ella sa...

Tack! Kommer absolut fråga, har redan alla böcker till pedagogiken dock. =)

Joel & Jossan sa...

Kommer gå bra ! Relatera till den erfarenhet du har ! Du har ju faktiskt arbetat på förskola !
Bara man läser böckerna och tar ut det viktigaste till varje seminarium så går det bra !

Vad fick du för seminarieledare ?

Ella sa...

Tack för stödet Jossan!

Lennart Josefsson fick jag som seminarieledare.