söndag, augusti 23, 2009

Trist

Trist när man måste kasta ut pengar på sjukintyg, för att någon inte tror på att man är sjuk där jag arbetar. Jisses, vad ska man säga?
Jag har varit sjuk en gång tidigare (så jag varit tvungen att vara hemma) sen jag började på stället, jag byter alltid med nästan alla som vill, så får jag kasta ut pengar på att bevisa att jag är sjuk! Det här är andra gången jag måste vara hemma från det här jobbet sen jag började där i april. Inte direkt så att jag VILL vara hemma. Usch!

Jag vet att de har rätt att kräva ut sjukintyg från första dagen, men känns lite hårt att göra det på någon som typ aldrig är sjuk. Förstår att de kräver ut de på dem som varit sjuka flera gånger på kort tid, men för nån som nästan aldrig är hemma från jobbet? Nej, förstår inte det riktigt.
Känns som att företaget inte litar på en då.

Får ringa i morgon och fixa det, men det tar emot måste jag säga.

Inga kommentarer: