måndag, augusti 24, 2009

Sjukskriven

Jahopp, då har jag övre luftvägsinfektion. Sjukskriven veckan ut! Tråkigt sätt att avsluta hela jobbcirkusen på, men jag har inte direkt något val. Läkaren rekommenderade vila. Så jag ska vila som fan.

Så går det när man kräver sjukintyg från första dagen, men men. Nu fick de som de ville. Ska dit i morgon och lämna intyget och säga lite hej då och hinta om att jag vill jobba i veckorna när jag kan också.

Tack snälla syster för att jag får låna pengar till i morgon, nu överlever jag en dag till! Måste köpa något som lindrar halsen, yoghurten jag fick häromdagen är slut nu så. Sen blir det nog nån sockerdricka eller nåt, sockerchocka kroppen lite kan behövas tror jag.


Nu ska jag lägga mig ner och.. vila.

4 kommentarer:

Joel & Jossan sa...

Tji fick dom skulle jag känna om jag vore du, även om de e trist att det var en infektion !

Ella sa...

Jo, lite så kände jag faktist när jag ringde och sa att jag var sjukskriven veckan ut!

Jenny sa...

Du bör nog knapra grönsaker istället för att ta piller om man ska tro det här: http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article5683836.ab

Ella sa...

Kommer köra lite blandat med både frukt, grönsaker och vitaminer. Har ju uppenbarligen brist på nånting eftersom jag är sjuk jämt.