lördag, november 05, 2011

Vänner

Fick idag höra av en mycket god vän att en annan av mina vänner sagt att jag ser igenom människor, det kan vara en av de finaste sakerna någon sagt till/om mig. Sen fick jag ett mail där samma vän skrev att jag var en av världens mest goa och omtänksamma vänner som finns.
Jag har ju lärt mig den hårda vägen vilka som är att lita på och inte, men även jag går på nitar så jag ser inte igenom allt och alla. Nu verkar jag dock ha funnit några av de finaste vännerna som finns! De gör mig helt enkelt till en bättre människa, och därför får de stanna kvar i mitt liv. Försöker göra mig av med energitjuvar, det är nu när jag blir äldre som jag inser hur viktigt det är att ha bra människor runt om kring sig, jag har ju vetat det förut men det blir mer påtagligt ju äldre jag blir.
Så därför värmde alla de fina orden extra mycket, då vet jag att jag lyckats med någonting.

Har fått en systerson nu, lille Vincent föddes den första november och jag är nu stolt moster till två syskonbarn!

Igår var det lite avslutningsfest hemma hos Jenny, hade superroligt! En tjej fick i sig lite för mycket, så jag tog hand om henne och såg till att hon fick vatten och att hon fick vara i fred. Det är en människa som jag fått ny respekt för, jag lärde känna henne lite mer igår och det är ju alltid roligt att lära känna nya människor, en superhärlig kvinna må jag säga! Hon kommer läsa matte i höst också, så det ska bli kul! Kom även närmre en annan tjej också, såhär lagom till kursslut, men har ju henne på facebook så de är nog inga problem att hålla kontakt. Som sagt, superkul kväll, och perfekt blandning på folket som var där också. Vi var inte så många och jag tror det gjorde hela grejen!

Den avskyvärda mattekursen börjar nu på måndag. Men det ska nog gå bra, har stödet runt om mig och har flera personer som erbjudit att jag kan ringa om jag behöver hjälp då de älskar matte.

Nu ska jag gå ut och hjälpa älsklingen i köket med maten.

Inga kommentarer: