lördag, juni 16, 2012

Jobb jobb

Var iväg och jobbade på stället jag inte tycker om igår, gick helt okej då vi bara hade fyra barn varav ett blev sjukt under dagen. Så vi var tre personal på tre barn, var skönt att gå hem tidigare.
Var hemma hos min jobbfamilj i torsdags där de hade grillkväll med några spanska vänner. Så jag spenderade hela kvällen med ett gäng spanjorer och chilenare, förstod inte ett dugg under kvällen. Jag var den enda som pratade svenska och jag förstod inte spanska, blev lite frustrerande när jag även skulle hålla koll på ett spanskt barn. Jisses..

Helgen blir otroligt lugn och skön utan stress eller press. På måndag är det jobb igen då jobbfamiljens dagis har stängt, så då ska jag och barnet spendera åtminstone halva dagen tillsammans och då kan vi verkligen hitta på saker också. Inte bara sitta hemma på övervåningen eller ta en liten promenad, får se vad vi hittar på för nåt skoj.

Nu ska jag ta och leta reda på någon bra film, eller läsa en bok.

Inga kommentarer: