söndag, juni 10, 2012

Sjuk

Har legat hemma sjuk ett par dagar, fick åka hem från jobbfamiljen med feberfrossa i torsdagskväll. De tillät mig inte cykla hem eftersom jag skakade som en tok, så de var snälla nog och körde hem mig. Låg nedbäddad i sängen och frös och svettades om vart annat i ett par timmar innan jag äntligen somnade. I fredags vaknade jag med en huvudvärk som gjorde ondare så fort jag rörde på mig, men det var bara för mig att pallra mig iväg till vc för att fixa nya ppiller. Tro på fan så stannade bussen både dit och hem vid VARENDA rödljus och hållplats, så det tog sjukt lång tid fram och tillbaka för ett besök som var över på mindre än 3 minuter, kändes inte värt det.
Annars har jag bara legat däckad och ätit glass och alvedon i helgen då min hals har svullnat och det gör ont att svälja, var ju längesen jag var sjuk så det var väl på tiden igen. Har kollat lite på de inledande matcherna i fotbolls-EM också, laddar inför Sverigematchen i morgon!.

Saknar att träna när jag är sjuk, det är ju ett bra tecken! Gick faktiskt en 7 km lång powerwalk innan frukost i torsdags, kanske inte borde gjort de eftersom jag hade lite känningar i halsen redan på onsdagkvällen men det är lätt att vara efterklok. Men det var så skönt väder, så jag tog mig till Karlslund och gick först 5 km spåret och sen 2 km spåret, svinskönt var det just då. Men det bet mig ju i rumpan sen.

Fick åka och hämta älskade Matilda på förskolan i torsdags, blir så glad när hon får syn på mig och studsar och ropar "MOSTER!!!" Ska få hämta henne på tisdag igen. Hon är verkligen ett lyckopiller för mig!

Inga kommentarer: