onsdag, juni 27, 2012

Sammanfattning

Hade en riktigt lugn och skön midsommar, vi blev tvugna att ha kvar Linnéa trots att det inte var vår tur (mammans familj blev sjuka allihop) så jag fick styra om de planer vi hade. Så vi åkte till Wadköping och dansade runt stång och nea fick rida på en häst, sen åkte vi hem och gjorde midsommarmat som vi åt upp ganska fort. Enda missen var väl den gravade laxen som inte var så god, men så kan de vara. På kvällen körde vi sen iväg linnéa till hennes mormor så hon fick sova där, så hade vi myskväll här hemma med ett par glas vin och tidiga sänggång.

Annars händer det inte så mycket, jobbar en del hos min jobbfamilj och häromdagen körde jag ett 12 timmars pass med sammanlagt en timmes rast, varav 20 av de 60 minutrarna spenderades på cykeln uppför megabacken. Men var en helt okej eftermiddag hos dem, förskolan vi jobbade på ska jag inte ens prata om, inge vidare där faktiskt.

Fick jobba lite med städning förra veckan också, hemma hos äldre, de felsta var helt okej utom en som klagade på att jag förstört saker för henne (trots att jag följde hennes anvisningar, men det gick ju inte att säga), misstänker att hon håller på att bli dement eller något. Så talade bara om det för chefen och sen fick de vara bra med det, funderade dock hela helgen på om jag hade gjort något fel, och kom fram till att jag gjorde som hon sa och kunde inte gjort annorlunda så jag kunde släppa det då.

Nästa vecka blir det att åka ner till Karlskrona ett par tre dagar på semester, ska bli skönt att komma bort lite. Sen vet jag inte hur mycket semester det blir med linnéa med och hans föräldrar i hasorna, men det får väl gå ändå så får vi hitta på något annat lite senare i sommar själva.

I morgon blir det att luncha med mammsen på stan efter att jag tvättat på fm, behövs nu när hela tvättkorgen är överfull.

Nu ska jag nog lägga mig i sängen och läsa en stund innan det är sovadags.

Inga kommentarer: