lördag, juni 02, 2012

Upp och ner

Hade opponering igår på vårt paper. Jag trodde att jag skulle få höra lite positivt och lite negativt, så som det brukar vara. Men icke, jag fick genomgående negativt och sa opponenten något positivt, ja då vände hon den så att den också blev negativ. Seminarieledaren sa inte en enda positiv sak om mitt paper, allt var negativt. Och för att spä på det ytterligare så var det BARA på min som hon frågade om någon hade något att tillägga, och självklart var det någon som hade MER kritik.
Jag höll på att bryta ihop där och då i klassrummet, men jag fick bita ihop och tänka att så jävla uselt var det faktiskt inte. Fick bita mig hårt i tungan för att inte svara tillbaka otrevligheter. Så jävla sjukt, en opponering handlar om vad som är bra och vad man ska tänka på. En opponering handlar INTE om att hitta så mycket fel som det bara går bara för att hon tyckte hon var så bra för att hennes kompis inte hittade något fel på hennes.
Vi hade en timme på oss för opponeringen, och hade väl föreberett ca 10 minuter var, men så ska seminarieledaren gå in och kritisera oss samtidigt! Det skrev jag i kursutvärderingen, att det gör man privat och inte framför alla i en grupp, blir väldigt utpekande då!

Skrev i kursutvärderingen att denna kurs fick minuspoäng från mig, det enda som var bra var gästföreläsarna och deras seminarium. Skrev att jag inte kunde rekommendera denna kurs till andra som den såg ut idag, det är ju ändå universitetsnivå och då borde seminarieledaren kunna komma i tid, och hålla tiden på seminarierna OCH till viss mån styra så alla får tillfälle att prata utan att behöva använda ett till seminarium för det. Helt genomusel kurs och jag ångrar faktiskt att jag valde den och inte mobbing istället, det hade jag nog fått ut mer av.

Hade iaf något positivt med dagen igår, åkte hem till min underbara familj i adolfsberg och jobbade. De skulle iväg på något partaj och jag skulle vara där till sent så jag bunkrade upp med chips, godis och cola. Innan jag gick och lade barnet så lekte vi, och jag badade henne och tvättade håret och så satt vi och myste i soffan och tittade på film innan jag gick och la henne.

Föräldrarna i familjen blir lika glada och förvånade varje gång de kommer hem, när jag berättar att jag får göra saker med henne som bara de får göra annars. Så jag möts av kramar från mamman var gång, nu har det ju bara varit två gånger men ändå! Jag blir lika glad var gång!
Ingen brukar få mata barnet utom mamma och pappa, (barnet är väldigt bestämt) men det fick jag göra andra gången jag träffade henne. Tvätta hår och grejer, ja det hade nog ingen annan fått göra förutom de heller. De är helt fascinerade varje gång de kommer hem, så roligt att kunna glädja dem! Älskar den familjen, hade inte kunnat få en bättre familj faktiskt!

Igår när de kom hem vid halv ett så erbjöd de sig att ringa en taxi så jag kunde åka hem, jag tackade dock nej och skyllde på att jag behövde cykeln. De gör verkligen allt! De kömmer till och med hem färdigmat till mig som jag kan äta när jag lagt deras barn. Verkligen supergullig familj!

Idag ska jag ägna mig åt att tvätta och skriva klart skituppsatsen så jag kan släppa den skitkursen nån gång.

Inga kommentarer: