måndag, april 19, 2010

Omtenta

Den här veckan är det dags för omtenta på min hemtenta, som jag fick underkänt med ett par poäng på. För samma mongolärare som jag hade på grammatiken. Får väl se med hur mycket jag blir underkänd denna gång, känns som han redan bestämt sig för vilka han ska kugga. Men det ska han inte kunna göra på denna, den här ska jag lägga ner mycket mycket tid på och se till att skriva det han vill se, det vill säga hans åsikter.

I övrigt händer det inte så mycket denna vecka, kommer åka ut till landet och mata en del katter och släppa ut andra.

I morgon ska jag dock till farfar och vovven och byta däck, plus att jag ska till skolan först på lektion i någonting som jag inte riktigt förstår. Vi håller på med lyrik och olika versmått, jag som knappt ens förstått något kring berättarteori.
Får ta och sätta mig någon dag här och googla lite på de ord och uttryck vi fått, och kanske läsa lite i anteckningar och sånt. Vill INTE bli underkänd på denna delkurs.

Fick förresten godkänt på min förra delkurs, hurra för mig!

Saknar de som är i Thailand nu. Men bara 2,5 veckor kvar nu eller nåt. =P

Bokade in en spinningpass på torsdag, första gången på flera veckor. Får hoppas jag kommer iväg på det bara, vill ju träna lite innan vi åker nu i maj i alla fall. Så man ser någorlunda okej ut, ska testa någon sån här naturdiet också. Om syrran rekommenderar det vill säga.

Måste se till att städa och diska undan lite hemma också, ser för taskit ut där. Vill ha det rent och fint när jag åker bort. Kommer säkert få massa städryck nu under hemtentan. Aldrig så rent som hos mig under en hemtenta.

Nej, åka hem till mina brudar och sova lite kanske.

2 kommentarer:

lena sa...

men ni har väll kodade tentor, då går det ju inte att veta vem som skriver vad. Åtminstone inte om man är många.

Ella sa...

Tss, han tar reda på det vettu.. Plus att han får reda på det när han skickat filer till admi typ..