söndag, oktober 29, 2006

Kommande födelsedag

Idag har jag firat min kommande födelsedag (fyller imorrn 30/10) ute hos mor och far, med typ hela släkten.

Det här har jag fått;

500 kronor av farfar!
en tokfin ljuslykta och en blombukett av kusinen John och hans tjej Anna!
En blomma att sätta i kruka och en vinflarra av lillkusinen, faster och Tommy!
Ett presentkort på 650 spänn hos en frisör av mor och far!
Och sist men inte minst så kommer jag att få jeans av min syster med pöjk!
Den här fina lilla ramsan skrev hon (och jag fick läsa den högt för släkten såklart!)

Varje lördag gäller det att
hålla humöret på topp!
Tänk alla drinkar du måste
hinna dricka opp.
Det blir en efterfest ända till fyra,
och du kosan hemåt styra.
Det är skönt att slippa gå med
rumpan bar,
det kan vara långt hem till
kvällens karl!
För även om killarna tycker
det är ballt
kan du inte gå i kortkort kjol,
det börjar bli kallt!
Så nästa gång du är på
krogen för att festa
har du ett nytt knep du
måste testa.
I dina nya jeans du kan
dansa
och vips! alla killar efter
dig svansa!



Min syster är en riktig liten poet hon.



Inga kommentarer: