fredag, november 10, 2006

Vad vill jag?

Varför kan jag inte bara veta vad jag vill göra?

Ja, varför kan jag inte bara veta vad jag vill göra med allt? Med arbete, kärlek, med mitt liv helt enkelt. Ska det verkligen vara så svårt att hitta någonting man vill göra.

Jag har inte klarat att hålla liv i något vettigt förhållande eftersom jag tröttnar så fort (hoppas verkligen inte jag gör det denna gång!) på allting kring ett förhållande. Jag tröttnar på att jag inte får någon tid för mig själv eftersom han (dåvarande pojkvän osv) inte förstår att jag behöver vara själv ibland med mina tankar. Att jag behöver sova själv i sängen. Att jag inte vill ha miljoner skuldkänslor nedtryckt i halsen för att jag inte vill umgås just den sekunden. Får hoppas att denna pojke jag träffar nu inte har sådana tendenser, om han har det så kommer det garanterat bli ett Ellaformat hål i en vägg nära mig.

Jag borde flytta eftersom jag har alldeles för hög hyra där jag bor nu, men jag hittar ingen lägenhet jag gillar. Jag älskar ju den här lägenheten och vill inte flytta till första bästa lilla lägenhet med mindre hyra!

Hittills har jag tröttnat på alla jobb jag haft, men stannat kvar av bekvämlighet (jaa, två jobb och ett extrajobb). Kan ingen bara tala om för mig vad det är meningen att jag ska göra egentligen. Något jag kommer tycka är roligt!

Jag börjar nästan tro att alla mina skämt om att vara lyxhustru inte är så mycket skämt som jag trott. Jag trivs rätt bra med att gå hemma och skrota, städa lite ibland, diska, ja, bara göra ingenting.

Någon som vill försörja mig? Lösa mitt liv? Inte?! Skit i de då!


1 kommentar:

Anonym sa...

Håller med, det är skitskönt att gå arbetslös o bara göra en massa mys om dagarna o kunna få sova hur länge man vill :) Kram på dig