lördag, februari 10, 2007

Jag och min bil bråkar


Jag och min bil ligger numer i fejd med varandra.
Vi bråkade tidigare idag och kommer säkerligen bråka snart igen.

Anledningen til fejden idag var att först hade dörren frusit så den gick inte att stänga igen när jag väl fått upp den. Så jag låste och puttade igen dörren när jag skulle lämna mp3 spelare till min syster, kommer tillbaka till bilen och upptäcker att bilfan då inte går att låsa upp!! Jag ringer pappa och meddelar att han säkerligen har nåt att göra när jag kommer ut lite senare (för jag tror jag ska kunna få upp låset ändå).
Ringer min syster som kommer ut med en tändare så vi kan värma nyckeln i fall låset har frusit, (eftersom att sparka på bilen inte hjälper) men tji får jag.
En snäll man försöker hjälpa till men säger att låset har gått sönder (eller nåt liknande), efter att han frågat om de verkligen är min bil. Jag och min syster skrattar och svarar "ja, tyvärr."

Ringer till Fredric som har en extranyckel så han kommer dit och provar, men den funkar inte heller. Så han låser upp bagagen, jag kryper in där och får inte upp säteslåset! Fredric kollar och ser vad man ska göra, men vi har inget vi når det med.
Jag sliter bort lite inredning för att komma närmre själva låsgrejen, hittar också nån konstig makapär som jag börjar pilla med. Jag ger upp och Fredric tar över och får upp sätet, ÄNTLIGEN är jag inne i bilen efter fyrtiofem minuter i iskylan med förfrusna stortår!
Dock får jag gå in och ut genom passagerardörren när jag ska in på bolaget.

Kommer ut till mamma och pappa och ber pappa kolla över låset, tror du inte på faan att han får upp det med nyckeln på första försöket!!
Behöver jag säga att jag då svär och börjar gråta över bilfan...?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch för bilar och kyla! Jag har ett par gånger fått krypa genom bagaget på min nisse-bil. En gång på järntorget, då kom en man fram och frågade hur det stod till...

Anonym sa...

Halloj, nu finns bilder från gårdagen på min sida !