måndag, maj 18, 2009

Så JÄVLA ARG!!!!

Är riktigt jävla arg idag!
Kommer ut till bilen som står på besöksparkeringen i Markbacken, och upptäcker att jag FÅTT BÖTER! Anledningen var att jag är boende i Markbacken, och inte besökande!
Så jag blir straffad för att jag bor i Markbacken, har bil, men inte någon parkeringsplats?! Vad är de för jävla påtvingande taktik, så jag måste skaffa parkeringsplats för att ha bil i Markbacken?!
Ringde bovärden, hon förstod ingenting av det jag menade. Blev helt tyst när jag frågade om jag som inte har råd med parkeringsplats inte ska kunna ha bil för att jag bor i Markbacken.
Bovärden tjatade flera gånger om att det är en 24 timmars parkering, förklarade för henne 4 gånger att jag stått där från tolv i natt till åtta i morse. Men hon fortsatte att tjata om det så hon fattade väl inte vad jag menade. Hon frågade också om jag ringt dom som gett böterna, sa till henne att jag rindge dom först för o kolla läget.
Hon kunde inte heller svara på vart jag skulle ha min bil, men jag ska ju kunna ha bil i markbacken konstaterade hon.

Bovärden i markbacken är värdelös!!!


Någon som har förslag på vart man ska parkera i Markbacken då man uppenbarligen inte får parkera på besöksparkeringar.......

4 kommentarer:

Lena o Jacob sa...

de måste ju kunna bevisa att du stått på samma plats i över 24timmar, de brukar ta kort för att ha som "bevis" ... och eftersom du inte gjort det är det rätt svårt.

Ella sa...

Men det var ju inte att jag stått för länge på samma plats som var överträdelsen, det var att jag bor i markbacken, alltså är jag ingen besökare och då får jag inte stå på besöksparkeringen.

Ulrika sa...

Jag o Johan har samma problem i Tybble. Men vi får dock stå på besöksparkeringen då vi inte kan ställa bilen nån annan stans. Är vi hemma mer än 24 tim får vi snällt flytta bilen för att inte få nån böter. Vi får inte tag på nån parkering, fullt o två års väntetid... kul värre

Ella sa...

Så trist när de inte kan lösa parkeringsproblem.
Jo, flytta bilen får jag med om jag står så länge. Men känns dumt att jag inte får stå på besöksparkering.