måndag, april 09, 2012

Påsken

Har varit en lugn påsk utan en massa flängande överallt. Dan har fiskat och vi hade inte nea så vi var aldrig i Kumla. Jag var bara ute hos mamma och pappa och åt påskmiddag, och bara mös med Matilda och Vincent (och övriga familjen såklart). Annars har jag tittat på film, druckit vin och inte gjort många knop alls.
Eller jo, det har jag visst! Jag försöker ju shapea upp mig till sommaren, så jag går varannan dag på bandet en timme innan frukost! Skitskönt vissa dagar och skitkämpigt andra dagar! Idag var en kämpig dag då jag fick kramp i vänster smalben hela tiden, men de var bara att hoppa av bandet ett par sekunder och skaka bort de och sen upp igen!

Igår hängde jag med Peter och tog en promenad från honom bort till Rusta och tillbaka, strax över en timme blev det också! Så nu är jag igång! Har minskat godisintaget också, rejält! Men det är riktigt jobbigt ibland att inte gå och ta den där chokladbiten som jag är så sugen på, istället dricker jag ett glas vatten eller tar ett äpple och ser fram emot lördag då jag får äta lite choklad igen! Jag är rätt duktig på den fronten, för trots att jag ser fram emot lördagarna så vräker jag inte i mig godis för det! Heja mig!

Måste börja skriva på papret i morgon också, och jag tror jag har börjat från fel ände med grejerna jag gjort på VFUn så jag kanske måste börja om där, eller iaf göra om frågorna till personalen om jag ska ha den inriktning på papret som jag tänkt. Får väl se, jag kan ju säkert börja skriva i morgon.
Är ledig denna vecka från praktiken eftersom skolorna hade påsklov förra veckan och vi bara ska göra 25 dagar.

Saknar min telefon, varit utan den sen i torsdags. Där ser man hur mycket en fäster sig vid den lille rackaren! Bara att hoppas lagningen går fort och att de inte behöver byta ut hela telefonen! Vill ha kvar mina inställningar och sånt!

Inga kommentarer: