måndag, maj 14, 2012

Motvind

Blev riktigt trött på seminariet idag, en snubbe ska HELA tiden föra fram sin åsikt vem som än pratar. Han avbryter seminarieledaren med inlägg som han inte har något belägg för, för att han ska argumentera emot något hon säger (som hon garanterat vet mer om än honom), han avbryter oss andra grupper för att inlägga vad hans grupp sagt innan vi ens kommit så långt. Blev riktigt irriterad på det idag, och blir jag irriterad så har jag svårt att fokusera, så efter femtioelfte gången han gjorde så, så slutade jag i princip lyssna. Vissa delar av seminariet var dock okej ändå.

Vägen till universitetet var det sån motvind att jag stod still när jag försökte glida fram, på vägen hem hade jag medvind fram till Eyravallen (eller behrn för er). Det är alltid där blåsten vänder, alternativt blir värre. Så idag har det varit rejäl träning av benmuskler. Hann även hem precis innan regnet.

Har även suttit och transkriberat en intervju idag, tycker inte om att höra mig själv vanligtvis men idag gick det helt okej. Vet inte varför. Dock tog det en jävla tid att göra det eftersom jag måste spola fram och tillbaka hela tiden för att få med allt som sägs. Det är något som kommer ta mycket tid under C-uppsatsen misstänker jag.

I morgon ska jag gå på bandet lite drygt en timme, sen är det hem till Jenny och skriva uppgiften som är till på onsdag. Borde gå ganska fort eftersom det bara är 2 till 3 sidor som ska skrivas, och vi ska använda oss av intervjuerna och de delarna tar ju upp rätt mycket plats hoppas jag!
Resten av dagen ska ägnas åt diskning och läsning av kurslitteraturen som ska vara till på onsdag. "Bara" ca 120 sidor, plus intervjun som de andra två i förseminariegruppen har gjort. Så det är inte så mycket egentligen, har dock börjat skumma texterna mer och mer så får väl se om något av allt fastnar.

Dags för sängen så jag orkar med morgondagen.

Inga kommentarer: