torsdag, maj 10, 2012

Tappat motivation

Luften har gått ur mig helt känns det som, tappat motivationen till skolan totalt! Vet att jag definitivt inte är ensam om det, många som skriver på fb att de saknar motivation. Åtta seminarier kvar och mindre än en månad kvar till det är slut på denna termin, men det känns som en evighet bort.
Har ännu inte fått något sommarjobb, har inte riktigt förlikat mig med den tanken än så jag är fortfarande stressad över det hela. Men jag kom på att jag kan ju söka försörjningsstöd/socialbidrag under den månad som jag inte får några pengar, det är ju min sista utväg! Hoppas ändå lite på nåt av alla de jobb jag sökt. För söker jag försörjning/social så måste jag betala tillbaka, plus att min sambo räknas in i det. Att Dan räknas in i de är ju inga problem, vi hamnar ju långt under lägstanivån för vad man ska ha kvar efter allt är betalt. Det är återbetalningen som jag inte är så förtjust i, eftersom de räknar med att jag i september kommer att studera och ha annan inkomst..
Men det är ju som sagt en bra lösning i värsta fall, så det är väl bara att beställa hem papper för det på en gång.

Ringde samtal igår, samtal som jag inte tycker om att ringa. Men det gick bra, och för en gångs skull var jag inte så nervös och så när jag skulle ringa. Så det går framåt på den fronten iaf!

Nu ska jag ta och läsa lite till seminariet/föreläsningen i eftermiddag. Sista för veckan dessutom! Även om jag och Jenny ska intervjua en pedagog i morgon om genus och sånt, så känns inte det som någon lektion på det sättet.

1 kommentar:

Jenny sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.