onsdag, augusti 22, 2012

Fullt upp som vanligt

Har haft fullt upp de senaste dagarna och har inte orkat blogga så mycket.
Jobbat massor som nanny, och sen har jag hjälpt en kompis att flyttstäda ett hus i utbyte mot lite pengar. Så idag blev det en shoppingtur, jag är INTE van att spendera så mycket pengar och hade lite dåligt samvete TROTS att det var pengar avsatta för just shopping.
Blev en tjockare tröja, ett linne, en väska och lite annat smått och gott. Det var jag väl värd!

Har dåligt samvete för att jag tackade nej till jobb på lördag. Att det ska vara så svårt för mig att säga nej till pengar, beror väl på den knapra studietiden. Har inte haft ordentligt med pengar sen jag jobbade på transcom typ, och det är jävligt längesen.
Fick lite dåligt samvete för att jag typ alltid kan hos dem och de räknar med mig, och mamman lät så besviken på telefonen. Blir galen på mitt samvete som gnager i det hela, trots att jag inte har något att känna skuld för! Kan jag inte så kan jag inte helt enkelt, men känns så dumt ändå. Dumma mej som har så svårt att säga nej! Jag måste bli bättre på det, får öva en massa på det men det är inte lätt!


Snart drar skolan igång igen, ser fram emot det med skräckblandad förtjusning! Ska bli en spännande höst och sen vår när jag ska ut i det verkliga livet och jobba! Shit, kan jag verkligen någonting användbart? Ja, mycket spännande ska det bli!

Nu ska jag ta och gå och sova då jag är skittrött!

Inga kommentarer: