onsdag, augusti 01, 2012

Getingarna


Klarade mig med pengarna denna månad, har varit lite orolig men det löste sig som tur var! Trots strul med städlönen!

I söndags spenderade jag flertalet timmar med älskade Matilda i stadsparken när syrran hjälpte en kompis att flytta. Riktigt mysigt att få vara på tu man hand där hon kan leka i lekparken, även om hon mest höll till i plaskdammen! Hon badade till hon var blå om läpparna och då fick jag tvinga upp henne, men hon höll med om att det inte skulle vara mer bad då. Hon är klok min systerdotter! Sen käkade vi lite glass och hängde som sagt lite i lekparken också. Vi pratade lite om att hon ville över till stora holmen med alla djuren och förklarade för mig att man "fick gå in till getingarna", fnissade lite och förstod att hon menade getterna. Men vi bestämde att det fick bli en annan dag. Vad skulle jag göra utan mina älskade syskonbarn som ger mig så mycket energi? Vincent ler stort när han ser mig och Matilda, ja hon studsar upp och ner och skriker Ella med ett stort leende på läpparna och orden "jag har snaknat dig" strax efter skanderingen av mitt namn.

Jobbade i lördagskväll och det är alltid lite läskigt att vara själv i ett hus med olåsta dörrar där jag inte känner igen alla ljud, ännu läskigare blir det när det åskar ute! Började på att åska, men det höll sig en bra bit bort som tur var så det gick bra ändå.
Det som är fantastiskt med den familjen är att trots att de pratar ett annat språk, så känner jag mig inte utanför! Förstår inte hur de lyckas med det, men det är en fantastisk egenskap tycker jag.

Annars tittar jag mest på OS och laddar för att påbörja min sista termin i skolan om exakt en månad! 1 september drar det igång och det är lite nervöst, om typ 7 månader ska jag ju ut och börja jobba! Det kommer lösa sig såklart, men lite läskigt är det faktiskt! Samtidigt som det är helt fantastiskt att det redan gått snart 3,5 år sen jag med nervösa steg gick in i biblioteksaulan och satte mig för att lyssna på introduktionen! Hade Linda med mig då om jag inte minns helt fel, och tur var det annars hade jag väl sprungit därifrån!

Nu ska jag snart ta och cykla iväg och kompletteringshandla det vi glömde i vår veckohandling igår!

Inga kommentarer: