söndag, september 03, 2006

Dumpar

Jag dumpar innan jag blir dumpad.

Ja, det är den devisen jag levt efter de senaste åren, allt sen det hemska uppbrottet med min exsambo. Jag är på väg att skärpa mig, och jag hoppas jag kan sluta vara så kräsen och våga känna lite istället för att strula till allt och fega ur.
Det är ingen lätt procedur, men jag har goda förhoppningar om att ta mig ur den hemskt onda cirkeln.

Min syster tror ju inte jag kommer ha någon riktigt seriös pojkvän igen. Kanske har hon rätt, kanske har hon fel. Jag vet inte, tiden får utvisa.

Just nu känner jag saker för många olika människor, jag måste bara reda ut allt och bestämma mig vart jag vill lägga fokus. På den som är trygg, säker, men kanske ändå inte vill ha mig? Eller på han som kanske vill ha mig (det kommer att märkas snart om han bara vill få mig i säng eller inte).


Seriös blogg idag...

3 kommentarer:

Anonym sa...

jo jag tror visste du kommer skaffa pojkvän tillslut.. om du hittar någon som matchar dina krav.. och det är inte det lättaste..

Vilse sa...

Du är inte ensam om att ha systrar som tippar på att man kommer strula resten av livet och aldrig ha seriös pojkvän igen. Men tycker inte att man skall behöva sänka sina krav alltför mycket för att hitta dit... Beror förstås på vilka krav du har... ;)

Fast visst vore det skönt att bli sådär härligt kär igen, känna pirret i hela kroppen osv.. Saknar det ibland, men gör nog som du. Låter bli att blanda in känslor för mycket..

Ella sa...

Jag kan ha rätt höga krav.. men jag jobbar på att sänka dom en del snäpp. Får se hur bra de går.. =P