lördag, september 23, 2006

Snäll och inbjudande

Idag har jag blivit "antastad" av tre helt, för mig, okända människor.

En var min granne som jag sprang på när jag skulle slänga sopor, hon har inte ens sagt hej förut men idag så började hon prata om någon spelat piano inatt i trappuppgången. Hon frågade om jag hört nåt. Jag ljög och sa at jag hört lite innan jag somnade.

En annan var ett fyllo inne på systemet som snuddade med handen vid min arm och sa hej.

Den tredje var en bakis farbror i 50 års åldern, som sa att jag skulle ta de lugnt med mina flaskor när min systempåse klirrat mot cykeln. Sen började han prata om att han varit på harrys igår och att jag borde gå dit ikväll för de kommer ju alltid en massa människor dit, "minst 450 personer på lördagar" eller vad han sa. Han hade varit där igår också och haft jättekul. Så jag sa att jag skulle prata med mina vänner om det sen cyklade jag iväg.
(Nej, jag vill inte gå till Harrys ikväll, men jag var ju tvungen att säga nånting för att få cykla iväg.)


Jag måste se riktigt snäll och inbjudande idag alltså!

Inga kommentarer: