måndag, mars 03, 2008

Sjuk och anställningsintervju

Jaha, då var jag sjuk igen då. Helt genomförkyld och lite småtrasig hals, inte ett dugg kul. Nyser och snorar i stort sett hela tiden, hatar att vara sjuk!

Var iväg på den konstigaste anställningsintervju jag nånsin varit på. Jag kom dit, fick fylla i ett papper om att jag var fullkomligt frisk, o de är jag. Sen fick jag vänta 5-7 minuter innan jag fick komma och intervjuas. Dock var det ingen intervju, mer en information om jobbet typ, dom frågade mig bara om jag hade körkort, bil och vad jag gjorde i dagsläget. Informerade mig om olika arbetstider, vad man fick i lön och så.

Mitt under kvarten jag satt där tog dom kort, "så vi ska komma ihåg sommarjobbarna efter sommarn, vi kom på den idén i år", sen var det i stort sett tack och hej med orden "du hör från oss om ca två veckor, om vi inte ringer tidigare".
Eftersom jag var arbetslös sa jag att jag kunde börja tidigare, säsongen för korv börjar ju typ snart och håller på till mitten på september typ, så jag sa att jag kunde böjra tidigare.

Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det där, om jag redan har jobb eller om dom ska fundera, för man "fick inte veta på en gång om man får jobbet". Men eftersom dom inte frågade mig nånting typ så hade dom väl bestämt sig redan innan jag satt mig.
Ska bli spännande o se om jag kommer lukta korv hela sommaren eller inte.

Tack för att du körde mig fram och tillbaka Lena!

Inga kommentarer: