söndag, april 26, 2009

Helgen och veckan

Blev en lugn helg för sjuka mig. Jaa, jag är fortfarande sjuk! Varit snorig o hostig i över en vecka nu, men det börjar släppa nu som tur är! Beror säkert på att jag har sovit när jag inte jobbat, och sovit hur mycket som helst hela nätterna. Kroppen skyndar ju på läkandet lite då.

I fredags jobbade jag på fm, sen var jag till kontoret o sen hem o sov. Lugn kväll med filmtittande, en film som rekommenderas starkt! An American Crime, stark film som berör och gör en lite obehaglig till mods, men bra ändå.

I lördags sov jag nästan hela dagen, sen på kvällen bar det av o tittade lite på Nylunds band Aggregate när de tävlade i Rockkarusellen. Sen kom vi hem, skulle kolla på film men var för trötta, så vi gick o sov istället.

Idag har jag sovit en massa, what else?, men har även hunnit med att picknicka i stadsparken med Jenny, Lena och lilla Molly. Åt sallad som hade blivit över från Lenas bröllopsfirande med släkten igår o drack lite alkoholfri cider till det, promenerade sen hem till Dan. Men passade på att köpa glass till min hals på vägen, plus lite frukt eftersom att imorgon är det slut på godisätandet! Läste lite tidning, väckte Dan.

Nu ikväll tog vi en liten promenad runt här på norr, han köpte cigg, sen gick vi till citypizzeria och köpte mat o gick hem o åt. Jag var duktig och tog kycklingsallad!
Nu sitter vi här och väntar på att klockan ska bli lite mer så vi kan kolla på filmen.

I veckan blir det en del jobb vad jag vet, annars ska jag nog mest vila denna vecka också.


Nu är det mys och filmdags här.

1 kommentar:

Jenny sa...

City Pizzerias kebabbåt är to die for! Med vitlökssås! Gudagott!