torsdag, april 23, 2009

Sjukling

Är sjuk nu tråkigt nog, förkyld och feber.
Var hemma i måndags o tisdags, men jobbade igår. Kände efter igår att jag var helt slut, o när jag vaknade imorse så hade jag såklart mer feber så fick säga att jag inte kunde jobba idag o i helgen. Tycker inte om att säga nej till jobb sådär, men vad gör man när man inte orkar?
Fick lite gnäll från en av cheferna eftersom jag skulle hoppat in för en som inte kunde, fick höra "de är ju inte så många fler timmar på lördag än fredag". Dock är det typ 2 timmars skillnad på dem arbetspassen!
Fick tala om för henne att jag hade tagit mig till kontoret fullproppad med alvedon och nässpray, hade inte så mycket förståelse ändå.
Dock höll den andra chefen med mig och sa att de hade ju redan en till i helgen som kunde jobba de passet. Sen började han prata om ett möte, innan han avbröt sig, tittade på mig och beordrade mig att åka hem o sova. =P

Ska iaf vara duktig och jobba imorgon, är max 2 och en halv timme. Det kan jag stå ut med.

Åkte ut till farfar och bytte däck och fick bilen tvättad, så nånting har jag gjort med dagen. Med betoning på att JAG bytte däck! Fick hjälp med första däcket, men sen gjorde jag resterande 3 själv! Men var helt slut efter det!
Farfar var snäll o tvättade bilen, jag kunde gjort de själv. Men eftersom bilen har varit hans innan så är han lite kinkig med att hålla den ren. =P


Nu ska jag vänta på att Dan ringer så jag kan komma med mitt braiga matförslag.

Inga kommentarer: