onsdag, april 08, 2009

Mina första dagar på jobbet

Vet att jag varit dålig på att uppdatera på sistone, allt kan skyllas på min praktik.

Jag har gått upp strax efter 5 två dagar på rad, har jobbat 6 till 9 ena dagen 6 till 13 andra dagen. Första dagen jobbade jag bara mellan 7 och 12. Har hunnit med att göra fler hemstäd än något annat, och jag har nu en åsikt om städhjälp hemma, något som jag inte haft förut. Kommer till den sen.
Har städat på krämaren två dagar och har även haft en konflikt med en av de som städar där. Snälla Ella ringde chefen och sa att hon inte tolererade skitsnack bakom ryggen på mig (hade hört allting eftersom jag stod en våning upp och putsade.) Så chefen kom ut på en gång, styrde upp situationen och berömde mig för att jag hanterat det hela bra. Sånt gillas starkt! Visar på att de bryr sig om sina anställda/praktikanter.
Om det är någon som undrar vad som hände så berättar jag de en annan dag, orkar inte idag.

Min åsikt om att ha städhjälp kommer då här. =)
Jag respekterar att människor vill ha städhjälp hemma och ser inga fel i det, men jag skulle aldrig ha det själv om jag hade mindre barn. Jag vill att mina barn ska kunna plocka undan efter sig själva och inte förlita sig på att en städhjälp ställer in allt i diskmaskinen/bäddar sängen/dammsuger deras rum.
Jag är inte så förtjust i att städa hem heller, mest pga att det känns lite som man inkräktar även fast de har beställt städningen.

Så allt som allt så kan jag säga att jag trivs med det jag gör, men bara om jag får jobba med den härliga tjejen jag jobbade med idag! Superrolig brud!

Nu ska jag spendera lite tid med Dan här.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Hade jag inte varit så fattig och snål hade jag skaffat städhjälp direkt. Gud så underbart att slippa bli irriterad på att J inte städat badrummet..

Ella sa...

Haha, ja visst vore det skönt med städhjälp. =)