måndag, november 22, 2010

Del 2 Min första kärlek

Min första kärlek

Min allra första kärlek var djuren, katter har alltid haft en speciell plats i mitt hjärta, i viss mån även hundar. Kimme kallades den första hunden, han gick med på allt med gjorde med honom, jag klädde honom i solglasögon, jag sov på/hos honom, satte på honom hattar, min snutte låg ofta över honom.
Missie hette den första katten vi hade, (som jag minns iaf). Vi tog den från "mormor" som hade den, där bodde hon under badkaret och hette Rut men kallades rutan. Vi tyckte så synd om henne som bodde under badkaret så mamma åkte och hämtade henne en dag. Missie tog alltid hand om oss och kände hon att vi var ledsna så kom hon och la sig hos en.
Den första människa jag var kär i var min kusin John, som jag blev omåttligt retad för av min faster, farfar och min äldsta kusin (tror mina föräldrar var med på ett hörn också). Kommer inte ihåg hur gammal jag var riktigt, men det var kanske 5-7 nånstans.
Min första förälskelse (enligt min definition) skedde över Internet, han hette Erik och var riktigt elak. Jag var 15 och han var ett år yngre än mig och bodde i Ed, ganska långt bort. Vi var inte tillsammans så länge, för första eller andra gången i träffades så blev han kär i min bästa kompis och gjorde slut med mig via sms för hennes skull. Jag var helt nere i säkert ett halvår, kommer ihåg en dag när jag kände att det var över. Mamma kom in i vardagsrummet och sa att det var första gången hon sett mig le på ett par månader.
Jag hade hävdat till kompisen och killen att det var okej, men såklart var det inte det och jag ville inte bli sedd som den elaka.
Min första riktiga kärlek var en kille som hette Daniel och bodde i Lindesberg, han behandlade mig inte snällt han heller. Men jag var upp över öronen kär i honom så jag gjorde nästan vad som helst för honom. Kunde åka till honom mitt i natten om han kände sig kramsugen och sådana saker. Självklart gjorde han inte samma sak för mig. Men jag var så kär att jag inte brydde mig. Vi höll på fram och tillbaka under säkert 4 år eller nåt, minst, där han träffade andra och inte jag, sen tröttnade han på dem och kom tillbaka till mig. Han var även otrogen med mig mot alla tjejer han hade under den perioden.
Jag älskade nog honom, men jag sa det aldrig till honom.


Inga kommentarer: