torsdag, november 11, 2010

Skolsaker

Är så trött på min vfu-förskola nu, har lyckats hamna i mitten i en ständigt pågående konflikt. Jag frågar ju hur det är med den som hela tiden får skulden i konflikten och får höra hennes sida, och sen får jag ju höra från den andra sidan också då såklart eftersom min handledare är på den sidan. Helt sjukt hur det kan vara, att man säger en sak till barnen hur de ska vara mot varandra och sen behandlar de varandra på ett helt annat sätt. Förstår mig inte på sånt.
Försöker vara neutral i det hela, men jag ser ju lite vad som pågår, och det är svårt att inte sympatisera med personen som hela tiden får skulden för en del saker och som de andra pratar lite över huvudet på pga olika utbildningar.

Barnen är dock lika goa som alltid, även om de slutat lyssna mestadels. Men så är det ju med barn, upp ena sekunden och ner andra. Roligt med barnbiten i alla fall.
Har även spånat kring det projekt jag ska hålla, och känner att det kan bli ganska bra faktiskt.

Fick höra av min handledare att även hon varit utsatt för idiotläraren, hon tyckte rejält synd om mig för att jag var tvungen att ha honom.

För att fortsätta med skolsaker, jag fick G på första delkursen! Väntade mig i och för sig inget annat då han gett mig G på de uppgifter jag lämnat in. Hurra för mig!

Inga kommentarer: