tisdag, november 02, 2010

Kränkning

Såhär låter det när man anmäler en kränkning/diskriminering på Örebro Universitet.
Citat: "Rektorn beslutar att utredningen avseende diskriminering ska avslutas, då diskriminering inte har kunnat bevisats."
Spännande när vi var två personer som satt där och hörde samma sak, härligt när de tror mer på den som kränker än de som blir kränkta. Jag har redan tappat respekten för läraren, men här sjönk även rektorn i mina ögon. De ska genomföra ett samtal med den anmälde läraren, men kommer det hjälpa tro? Jag är inte så säker på det faktiskt, blir väl lite "aja baja, inte göra så" och sen är det bra. Skönt nog är studentombudet med som vet att det vi säger är sant, så får hoppas hon talar om hur landet ligger.
Satt på den anmäldes lektion idag och kände att jag kunde knappt titta på honom, så lite respekt har jag kvar för en lärare som tillåts att om och om igen kränka elever och uttala sig på sätt som kan tolkas som noll respekt.

Inga kommentarer: